2008-04-03

Du

du kanske har rätt

att jag
vill organisera friheten

arkivera mina känslor i pappmappar
.......i bokhyllan Johan
....................i bokstavsordning
....................efter årtal
..........................färg
..........................storlek

vill varken vara för mycket
eller för lite
en lagom dos
av lagom medelmåtta

lidelsen analyseras
minusiöst
i perfekta rader
i gråskalade grafer

tills du
blir del av ekvationen

jag
varken analyserar
.........studerar
.........planerar

vill bara bli del
av massorna
av emotioner
som störtar mot mig

jag
välter bokhyllan
vräker ut innehållet
som det kommer
njuter av oredan

jag
vill vara allt
det största
det bästa
det viktigaste
................för dig

andra plats
lite grann
ibland
................räcker inte

jag
vill vara allt
vill ha allt
vill ha dig
................nu

Inga kommentarer: