2008-03-21

Min osynliga kompis Nr. 15

jag har en osynlig vän

han är just det,
osynlig

det kanske inte är någon större överaskning
med det namnet är det ganska logiskt

jag lärde känna min osynliga vän i en bar
en ganska synlig en
i kvarteret där ensamma själar söker sällskap

jag
stod i baren
ensam
som alltid
vad fan håller jag på med
ensam
igen

helt plötsligt kom han fram
försökte tränga sig före
för att beställa en grogg

gin & tonic

det var dock inte meningen
att tränga sig före
det bara händer
nu när ingen ser honom
det tjänar dock lite till
då servitörerna struntar i honom

så jag hjälpte honom att beställa

gin & tonic

och sedan dess ramlar vi fram i kvarteret
söker sällskap

han har allt man kan begära av en osynlig vän
bortsett från det uppenbara
att han är just det
osynlig

om jag tänker efter är det inget nytt
har är exact som alla andra

en gin & tonic tack

nej, bara en

Inga kommentarer: