2008-05-13

Fors

plötsligt brister allt


jag vet inte vad kärlek är, men jag älskar dig otvivelaktigt   kropp i anspänning   lämna mig nu och jag förlorar mig åter i min ensamhet   med ett motto inristat på armen öppnar jag ögonen igen   känslan existerar eller är det en simpel förhoppning om förändring?   tappa fotfästet och krossas hänsynslöst mot avgrunden   spring från allt utan att titta tillbaka   fortsätt negera det oundvikliga   öka smärtan för att inte känna något   allt snurrar fortare   vart börjar jag och vart tar den jag vill vara vid?   uppmärksamma mig   vatten är tjockare än blod   känslan försäkrar existens?   hjärnan fortsätter förvränga verkligheten   överbelastningen tar sakta livet av mig   jag spelar spelet och tar ingen hänsyn för att vinna   vad betyder allt det här?   det räcker inte att veta att jag är din   jag är förlorad i översättning   jag vill stiga av   orkar inte, kan inte, vill inte   jag kommer inte att böja ned mig   tio enkla steg till lycka   orkar, kan, vill!   jag är vacker!


tystnad

Inga kommentarer: